perjantai 13. lokakuuta 2017

¡Rápido, rápido!

Hei taas parin viikon tauon jälkeen!

Kaksi viikkoa on hujahtanut sellaisessa kiireessä, ettei edes blogipäivitystä ehtinyt tehdä, mutta nyt korjaan asian.

Hotelli on nyt tosiaankin auki ja asiakkaitakin ollut ihan mukavasti. Huoneet täytyy siivota ja laittaa kuntoon ennen asiakkaita (yleensä Nancy hoitaa siivouksen, mutta hänen vapaapäivinään siivoamme Nancyn puolesta; eilen siivosin kaksi huonetta (kahden hh huone ja family huone). Kummassakin oli myöhäisempi check-out, joten meinasi kiire tulla siivousten kanssa (kun vielä tuli ylimääräistä hommaa toisen asiakkaan tiimoilta), mutta kaikki oli kuitenkin valmista ajoissa!

Huoneissa on myös tarjolla vettä (hapokasta ja normaalia), kahvia sekä tuoreita hedelmiä, jotka (yleensä minä) käydään ostamassa viereisestä hedelmäkaupasta.

Hotelli on nyt myös lisätty mm. Tripadvisoriin, Trivagoon, Expediaan, Hotels.com:iin ja löytyy myös ebookersista jne. Minulla on momondo selvityksen alla ja Ainolla Agoda. Eri kanavat ovat todella tärkeitä myynnin kannalta, bookingista tuli aluksi lähes kaikki varaukset, mutta nyt on tullut myös muilta sivustoilta. Tripparissa ja bookingissa on nyt myös ensimmäisiä arvosteluja. Todella hyvät arvosanat on hotelli saanut ja asiakkaat ovat kehuneet hotellia sekä palvelua. :)

Myös hintoja täytyy koko ajan tarkkailla ja päivittää. Minä olen ollut nyt vastuussa kuvista ja niiden päivittämisestä eri sivustoille. Eräs Tytti on käynyt tällä pari kertaa taas kuvaamassa, minä olen ollut ohjeistamassa ja lisäillyt sitten uusia kuvia eri sivustoille.

Asiakkaiden varattua huone, heille lähetetään varausvahvistus ja päivää ennen huoneen numero sekä pin-koodi. Lähdön jälkeen lähetetään vielä jälkiviesti (minun ehdotus), jossa kiitetään asiakasta ja kehotetaan samalla jättämään arvostelu. Heille tarjotaan myös alennuskoodi tulevasta yöpymisestä. Näitä viestejä olen myös kirjoittanut ja lähettänyt, nekin toimivat Sivoyn kautta. Eilen myös itse pääsin luomaan alennuskoodin. Sain myös lisätty chatin kotisivuille, jossa asiakkaat voivat kysyä neuvoa suoraan chatin välityksellä, johon joko minä, Aino tai Ville sitten vastaamme. Pariin chat keskusteluun olen jo vastannut (englanniksi).

Yksi tehtävä on myös ollut etsiä eri matkatoimistoja Fuengirolan alueelta, joihin myöhemmin voi ottaa yhteyttä ja tarjota jotakin diiliä hotellin ja toimiston välille.

Olen myös käynyt veloittamassa paria asiakasta (koirasta/lisäyöstä) sekä muuten jutustellut ja neuvonut asiakkaita. Kielenä toimii englanti asikkaiden kanssa, sillä suurin osa asiakkaista tulee Espanjasta ja muista Euroopan maista. Aiemmin tällä viikolla kuitenkin oli yksi suomalainen perhe asiakkaana.

Tänään olen käynyt laittamassa huonetta kuntoon illalla saapuvaa asiakasta varten, vein sinne nespresso keittimen ja kahvia sekä kävin ostamassa vettä ja hedelmiä. Myös paria muuta huonetta kävin laittamassa kuntoon viemällä sinne pesuaineet ym puuttuvat tarvikkeet. Täytin myös tyhjiä pesuainepulloja, lisäilin kuvia expediaan ym. sivuille, päivitin instagramia ja facebookia jne.

Täällä on nyt feria viikko käynnissä, kävimme Janin kanssa viime viikonloppuna siellä katslemassa meininkiä ja ehkä tänä tai huomeniltana ehtisi vielä käymään. Jani haluaa vuoristorataan.. :D
Olemme nyt myös käyneet ajelemassa skootterilla, Jani vuokrasi skootterin muutamaksi viikoksi, ja kyllä oma kulkuneuvo täällä olisi vain niin kätevä!

Vielä muutama kuva tähän loppuun. @tytti :)

Näkymä terassilta

Huoneen tarjoilu

Room 104

Room 101




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti